به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، بیمه مرکزی در نامهای به خبرگزاری فارس با بیان اینکه تاکید ما بر افزایش رضایتمندی بیمهگذاران است اعلام کرد پیرو درک مطلب با عنوان،«سقوط بیمه مرکزی دامنگیر وزارت اقتصاد شد» توضیحات زیر ارسال میشود مقتضی است برابر با قانون اقدامات لازم را برای درج آن در آن رسانه انجام دهد. حدود دو ماه پیش مطابق با روال هر سال گزارشی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی در مورد ارزیابی عملکرد شاخصهای اختصاصی و عمومی دستگاههای دولتی منتشر شد که در این گزارش عملکرد بیمه مرکزی بر خلاف اقدامات و فعالیتهای متنوع و اثربخش خود در وضعیت مطلوب و جایگاه مناسبی قرار نگرفت. حتی همین نمره کسب شده بر اساس همین مدل ارزیابی به کار رفته همه آنچه هست را نشان نمیدهد. چون مبتنی بر عملکرد واقعی شاخصهای مورد استفاده در این ارزیابی نیست و اگر همه مستندات مبنای ارزیابی قرار گیرد وضعیت بیمه مرکزی نه تنها کاهشی نیست بلکه بهتر از دوره قبل نیز خواهد بود. بررسی شاخصها و متغیرهای در نظر گرفته شده برای این ارزیابی ضمن آنکه حتماً در بهبود عملکرد اداری و عمومی تاثیر خواهد گذاشت لیکن بخش قابل توجهی از این معیارها با وظایف و ماموریتها و تخصصی و فنی و به خصوص اولویتهای بیمه مرکزی منطبق نبوده و شایسته است که در ارزیابی سازمانها به وظایف و ماموریتهای تخصصی و فنی و اولویتهای برنامه آن وزن بیشتری اختصاص داده شود.
بررسی نمرات اعلام شده همه دستگاهها در این ارزیابی نشان میدهد که بیمه مرکزی نسبت به بسیاری از سازمانها در وضعیت بهتری قرار دارد و این وضعیت حتی در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که متشکل از سازمانها بانکها دولتی و دو بیمه مرکزی و بیمه ایران است نیز برخلاف تیتر مطلب صادق است.و حتماً مکاتبه بازرسی وزارت اقتصاد با آنها نیز انجام شده است حال علت اینکه از بین همه این سازمانان نام بیمه مرکزی به عنوان مقصر امتیاز کم وزارت اقتصاد برجسته میشود را باید در جای دیگری به غیر دلایل اداری و عملکردی جستجو کرد. مطابق با بررسیهای انجام شده و بر اساس شاخصهای ترسیم شده نه تنها بیمه مرکزی نسبت به سالهای گذشته پس رفتی نداشته بلکه در بسیاری از حوزههای مد نظر عملکردی بهتر را ثبت کرده است و مشکل در بارگذاری مستندات به دلیل کمبود فرصت بوده است. بیمه مرکزی بر اجرای وظایف و ماموریتهای قانونی محول شده در ماده اول قانون تاسیس خود یعنی تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها همچنین اعمال نظارت دولت بر این فعالیت،با تمرکز بر افزایش حداکثری رضایت بیمه گذاران کشور تاکید ویژه دارد و در چهارچوب سیاستهای تعیین شده توسط دولت محترم و وزارت امور اقتصادی و دارایی با قدرت گام برمیدارد.