به گزارش پایگاه خبری نقدینه، غدیر مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری 13 آذر به نام روز بیمه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تصویب قانون اداره امور شرکتهای بیمه در 13 آذر 1367 در بیمه مرکزی به عنوان بازوی نظارتی دولت در صنعت بیمه، همین تاریخ به عنوان روز بیمه تعیین و از آن سال در چنین روزی همایش بیمه و توسعه با حضور همه شرکتهای بیمه برگزار می شود .
وی “مشتری مداری در صنعت بیمه؛ الزامات، چالش ها و راهکارها “را محور اصلی این همایش خواند و گفت: بررسی عوامل موثر بر جذب و نگهداری مشتریان، شناسایی علل نارضایتی مشتریان صنعت بیمه، تعالی سازمانی و مشتریمداری، تجارب جهانی در زمینه مشتریمداری در صنعت بیمه، توسعه فرهنگ بیمه و مشتریمداری، آموزش کارکنان، توسعه یادگیری و مشتریمداری، فناوری اطلاعات (ICT) و مشتریمداری، حاکمیت شرکتی و مشتریمداری، وظایف نظارتی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق بیمهگذاران از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش است.
سرپرست پژوهشکده بیمه از حضور مهمانان خارجی از تاجیکستان، افغانستان، انگلیس ، تایلند، کرهجنوبی و مصر در این همایش خبر داد و گفت: خانم مهری نما جان ممداوا، معاون معاون وزیر دارایی تاجیکستان، دکتر یانگ هانگجو دکترای مدیریت ریسک و بیمه از دانشگاه پنسیلوانیا و رئیس آکادمی مشتریان مالی کره جنوبی، باسم کابان رییس اجرایی شرکت UIB از انگلیس ، کمار مدیر عامل شرکت Asian Re از تایلند، محمد عارف حمید رئیس ناظر بیمه افغانستان و همام بدر دبیر کل FAIR (فدراسیون بیمهگران و بیمهگران اتکایی آفریقایی-آسیایی) از کشور مصر در این همایش حضور خواهند داشت.
وی با قدردانی از مشارکت خوب کارشناسان صنعت بیمه در ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش افزود: 20 مقاله برای ارائه و 64 مقاله به صورت پوستر در همایش پذیرفته شده است.