براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با 3558 شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، 3265 شکایت رسیدگی شده و 293 مورد در حال رسیدگی است.
پس از آن، رشته بیمه درمان با 2016 شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان 1833 شکایت مختومه و 183 شکایت در حال بررسی است.
رشته بدنه اتومبیل نیز با 938 شکایت در رتبه سوم قرار دارد که 876 فقره رسیدگی شده و 62 مورد دیگر در حال رسیدگی است.
این گزارش میافزاید، کمترین شکایات در رشتههای بدنه کشتی (3 مورد)، اعتبار (4 مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (6 مورد) ثبت شده است.
شایان ذکر است آمار شکایات میتواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمهگذاران شرکتهای بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه میشود این آمار با سایر شاخصها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکتها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاجها قابل قبول و صحیحتر باشد.
گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر میشود.
برای جداول آماری مرتبط اینجا را ملاحظه کنید.