وی افزود: درحال حاضر تسهیلات قرضالحسنه ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات رفاهی کارکنان وزارت جهادکشاورزی از طریق سامانه «آسان» به صورت غیرحضوری انجام میشود و این روند در آینده نزدیک برای طرحهای احسان و نوآور نیز اجرایی خواهد شد.
متقی نیا در ادامه، امکانات و قابلیت های سامانه «آسان» را برشمرد و اظهار داشت: در این سامانه، قابلیت هایی چون ثبت امضای دیجیتال، استعلامهای آنلاین، مدیریت مدارک و تبادل پیام با شعب، فرآیند دریافت تسهیلات را سادهتر کرده است و در آینده، امکاناتی نظیر ثبت وثیقه، استفاده از چک و سفته نیز به این سامانه افزوده می شود.
وی تاکید کرد: هدف اصلی بانک کشاورزی از توسعه خدمات غیرحضوری و تکمیل سبد خدمات دیجیتال، بهبود تجربه مشتریان این بانک و ارتقای کیفیت خدمات همراستا با تحولات جهانی صنعت بانکداری و مفاهیم نوین مشتری مداری است؛ همچنین توسعه خدمات غیرحضوری نقش مهمی در کاهش ترافیک وآلودگی هوا، جلوگیری از ترددهای غیرضروری و مدیریت مصرف انرژی، کاهش تنش های محیطی، آرامش روانی و توسعه شمول مالی به ویژه در مدیریت چالش های برخاسته از مشکلات جسمانی افراد و یا بعد مسافت دارد.
مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: از مرداد سال گذشته تاکنون، بیش از ۹۹ هزار فقره تسهیلات، معادل ۱۳۱ هزار میلیارد ریال، در قالب سامانه «آسان» پرداخت شده که این امر نشان دهنده افزایش اقبال عمومی نسبت به خدمات غیرحضوری بانک و اعتماد مشتریان به بانک کشاورزی است.