صفائی مزید اظهار داشت: برای تحقق تحول دیجیتال در صندوق بر اساس نقشهراه سه ساله تدوین شده توسط مرکز فناوری های مالی و اطلاعاتی، بهبود مستمر فرآیندها، استفاده هدفمند از فناوریها و توجه به انگیزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز است که با این سه عنصر، خدمترسانی به مشتریان در سطح مطلوبتری انجام خواهد شد.
او با تاکید بر اصلاح فرآیندهای موجود در راستای سهولت ارایه خدمات به کارآفرینان افزود: تجربه نشان داده است بهره برداری از فناوری های مالی و اطلاعاتی برای ارایه غیرحضوری خدمات صندوق علاوه بر اصلاح فرایندهای سنتی، می تواند به حل و فصل هر چه سریعتر مسائل سازمانی کمک کند. علاوه بر این فناوری های مالی و اطلاعاتی می تواند فراگیری مالی صندوق در مناطق محروم را توسعه داده و آسانتر کنند.
سرپرست صندوق کارآفرینی امید بر ضرورت تصحیح ساختارهای سنتی صندوق بر اساس اقتضائات اکوسیستم تامین مالی دیجیتال برای توسعه کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط بالاخص در مناطق محروم و روستایی تاکید ویژه کرد و گفت: این موضوع جزء مطالبات رییس جمهور محترم و معاون محترم اجرایی رییس جمهور است تا صندوق به سمت یک نهاد تخصصی، متمایز و مدرن برای تامین مالی این کسب و کارها حرکت کند.
سرپرست صندوق کارآفرینی امید همچنین گفت: بر اساس نقشه راه سه ساله فناوری های مالی و اطلاعاتی ، در تحولی که پیش روی صندوق است، هدف مهم ذینفعان بالادستی این سازمان کمک به توسعه اشتغالزایی و پایدارسازی مشاغل کشور با تمرکز بر مشاغل خرد، کوچک و متوسط و با بهرهمندی از فناوری های نوین و خطوط کسب و کار جدید است.