به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، در این نشست دکتر لیلی نیاکان با بیان مقدمه و تبیین راهبردهای توزیع از جمله راهبرد انحصاری، راهبرد فشرده و راهبرد انتخابی، به ارائه تعریف، اهداف و کاربردهای دسترسی چندگانه پرداخت و تصریح کرد: با گسترش روشهای تعامل شرکتها با مشتریان از تماسهای متداول و حضوری گرفته تا تلفن اینترنت موبایل و شبکههای اجتماعی، تجربیات مشتری چند کاناله شکل گرفته است که در آن انتقال بین کانالهای ارتباطی به طور روان و بدون مشکل و با هدف ارائه نگاهی دقیقتر به مسیر ارتباطگیری مشتری انجام میشود.
دکتر نیاکان در ادامه کاربردهای دسترسی چندگانه شامل ارتباط مشتریان در نقاط مختلف از طریق کانالهای گوناگون قبل حین و بعد از خرید یک محصول با شرکتهای بیمه، تمرکز بر حمایت از تعاملات فردی در تمامی کانالها و فراهم نمودن تجربه عالی برای مشتریان توسط بیمهگران و تقویت روابط بیمهگران با مشتریان را تشریح کرد.
وی تنوع در نقاط دسترسی، بهبود تجربه مشتری، ادغام پلتفرمهای فناوری، شخصیسازی و تمرکز بر مشتری، نوآوری در محصول، رعایت قوانین و مقررات و امنیت و همکاری با شرکتهای فناورانه را از نکات کلیدی تحول چندگانه در فروش بیمه برشمرد و با بیان اهمیت راهبرد دسترسی چندگانه به کانالهای توزیع در فروش بیمه و رویکرد پاسخگویی شرکتهای بیمه به نیازهای مشتریان چند کاناله، به تشریح ادغام کامل کانالهای نمایندگی پرداخت.
سرپرست پژوهشکده بیمه از دسترسی به بازارهای جدید، بهبود تعامل با مشتری، افزایش فروش، تحلیل دادههای مشتری و نوآوری در محصولات و خدمات به عنوان فرصتهای استفاده از کانالهای توزیع چندگانه یاد کرد و پیچیدگی مدیریت کانالها، هزینههای بالای پیادهسازی، تفاوت در تجربه مشتری، چالشهای فناوری و رقابت فزاینده را مهمترین چالشهای استفاده از کانالهای توزیع چندگانه برشمرد.
دکتر نیاکان در پایان به ارائه پیشنهادات کاربردی برای صنعت بیمه پرداخت که از جمله آنها میتوان به توسعه استراتژی یکپارچه سرمایهگذاری در فناوری، آموزش و توانمندسازی کارکنان، تحلیل و ارزیابی مستمر و تمرکز بر تجربه مشتری نام برد.