نقدینه- مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با بیان این نکته که امسال سال سونامی چک های برگشتی است، تاکید کرد که در این شرایط نباید به هر قیمتی بیمه نامه فروخت و باید روی بیمه های زندگی تمرکز کرد.
نقدینه- مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با بیان این نکته که امسال سال سونامی چک های برگشتی است، تاکید کرد که در این شرایط نباید به هر قیمتی بیمه نامه فروخت و باید روی بیمه های زندگی تمرکز کرد.
ابوالفضل آقادادی در پاسخ به سوال خبرنگار نقدینه درباره سیاست های صنعت بیمه و به ویژه بیمه کوثر برای افزایش جذابیت بیمه های زندگی گفت: با توجه به نرخ بالای تورم و سودآوری بازارهای موازی نظیر طلا و ارز، رشد بیمه های زندگی به سختی اتفاق می افتد ولی بیمه کوثر در بازار فراجا در یک سال گذشته بیش از 1300 میلیارد تومان بیمه های زندگی را در طرح توانمندسازی به فروش رسانده است.
به گفته وی، برای کارکنان جدید الورود به فراجا بیمه زندگی با امتیازات شرایط ویژه تعریف شده است و 300 میلیارد تومان هم به ارتش بیمه نامه زندگی فروخته ایم و بدین ترتیب سهم از بازار خود را در بیمه های زندگی با ارائه خدمات خوب، افزایش داده ایم.
وی در عین حال تاکید کرد که بیمه نامه زندگی کارکنان جدید الورود فراجا به هیچ وجه اجباری نیست و چنانچه کسی نخواست می تواند انصراف بدهد اما با توجه به شرایط خوبی که تعریف کرده ایم هر روز بر تعداد بیمه شدگان اضافه می شود.
آقادادی با اشاره به کاهش سودآوری شرکت های بیمه از محل سرمایه گذاری ها در سال جاری، اظهار داشت: بیمه کوثر با وجود این شرایط، در نیمه اول سال 400 میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری های خود سودآوری داشته و جزو سه شرکت برتر در این زمینه بوده است.
وی میزان سودآوری بیمه کوثر را در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: قطعا در نیمه دوم سال حداقل 500 میلیارد تومان سودآوری خواهیم داشت و سودآوری شرکت به حداقل یکهزار میلیارد تومان خواهد رسید.
مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به فروش 14.000 میلیارد تومانی بیمه کوثر در نیمه اول سال، این میزان را اندازه کل فروش سال گذشته شرکت خواند و گفت: 15 درصد از این میزان به مبلغ دو هزار میلیارد تومان به بیمه های زندگی اختصاص داشته است.
وی با تاکید بر این نکته که بیمه کوثر هم شرکت اقتصادی است و هم اجتماعی، تصریح کرد: باید خدمات خوب و باکیفیت به جامعه هدف خود ارائه دهیم ضمن این که باید از پشتوانه خوب مالی هم بهره مند باشیم تا زمین نخوریم.
آقادادی یکی از دغدغه های اصلی شرکت های بیمه را مساله نقدینگی ذکر کرد و یادآور شد: هم اکنون ورودی و خروجی خیلی از شرکت های با هم نمی خواند به عبارت دیگر بیمه گذاران خدمات خوب می خواهند اما در مقابل پول آن را نمی دهند و این موضوع توازن نقدینگی شرکت ها را بر هم می زند.
وی فروش بیمه کوثر را در رشته آتش سوزی بالغ بر یکهزار میلیارد تومان خواند و گفت: ثالث اجباری و درمان در مجموع 60 درصد از پورتفوی شرکت را به خود اختصاص می دهند.
آقادادی با اشاره به این نکته که تعداد بیمه گزاران درمان افزایش نیافته ولی به دلیل افزایش حق بیمه ها، سهم این رشته افزایش یافته است، ادامه داد: در بیمه کوثر برای ایجاد تعادلش، میزان حق بیمه رشته های دیگر را هم افزایش داده ایم تا نسبت ها حفظ شود.
مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر این نکته در این سال ها کیک صنعت بیمه افزایش نیافته و همه داریم روی همین کیک کار می کنیم، گفت: بازار جدیدی اضافه نشده است بنابراین با توجه به این که سهامداران شرکت های تازه تاسیس هم همان سهامداران شرکت های کنونی هستند بنابراین بعید می دانم که افزایش تعداد شرکت های بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه مفید باشد زیرا در این سال ها، افزایش ضریب نفوذ بیمه کمتر مطرح بوده است.
وی در عین حال ادغام شرکت های بیمه نظامی را رد کرد و یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی و پیگیری ساماندهی بازار است ولی بحث ادغام تاکنون مطرح نبوده است و هر کدام از شرکت ها هویت حقوقی خود را دارند و کار خود را انجام می دهند
آقادادی گفت: شاید چهره بیمه کوثر نظامی باشد اما تنها 50 درصد حق بیمه این شرکت متعلق به نیروهای مسلح است و 50 درصد بقیه به سایر مشتریان تعلق دارد.