نقدینه - بررسی بازار خودرو در ۱۰ روز گذشته حکایت از آن دارد که چالشهای منطقهای، چندان تاثیری بر بازار نداشته است؛ بهطوریکه در این بازه، قیمت محصولات داخلی ۱.۲درصد و بهای خودروهای مونتاژی نزدیک به نیمدرصد صعود کردند.
نقدینه - بررسی بازار خودرو در ۱۰ روز گذشته حکایت از آن دارد که چالشهای منطقهای، چندان تاثیری بر بازار نداشته است؛ بهطوریکه در این بازه، قیمت محصولات داخلی ۱.۲درصد و بهای خودروهای مونتاژی نزدیک به نیمدرصد صعود کردند.
به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، این در شرایطی است که پیش از این برخی از اتفاقات منطقهای (برای مثال در فروردینماه امسال) بازار خودرو را شدیدا دچار التهاب کرده بود.
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:مرور این ارقام نشان میدهد ناآرامیهای اخیر در منطقه برخلاف گذشته، دیگر بازار خودرو را دچار التهابهای شدید نمیکند. برای مقایسه اشارهای داشته باشیم به پیامدهای عملیات وعده صادق ۱ در فروردینماه امسال که پس از آن بازار خودرو به قله قیمتی خود رسید و بهای انواع خودرو در بازار به میزان زیادی دچار افزایش شد. اما گرچه انتظار میرفت پاسخ موشکی سهشنبه هفته گذشته ایران به اسرائیل موجب چنین واکنشی در بازار شود، اما گویا حساسیت بازار خودرو نسبت به این اتفاقات کاهش یافته است.
بازار خودرو در تبعیت همیشگی خود از بازار ارز همین مسیر را پیش گرفته است. البته باید اشاره کرد که پاسخ پهپادی فروردینماه ایران به اسرائیل به طور کلی واکنشهای بیشتری را برانگیخته بود، بعد از ناآرامیهای یک ماه گذشته گویا بازار ارز و خودرو نیز حساسیت کمتری نسبت به این وقایع نشان میدهد.
بر اساس دیدگاه سرمایهگذاران درباره بازدهی سرمایه در بازار خودرو نسبت به دیگر بازارها، میتوان دلیل دیگری را برای افت تقاضای خودرو که موجب میشود قیمت رشد نکند، جستوجو کرد. با توجه به نوسانات در بازار خودرو و همچنین افت تقاضا و رشد کشش قیمتی تقاضا، بازار خودرو از دیدگاه سرمایهگذاران نمیتواند با بازده سرمایهای بدون ریسک با اوراق سرمایهای یا بهره بانکی رقابت کند. همچنین در بین بازارهای پرریسک به نظر میرسد سرمایهگذاران بیشتر ترجیح میدهند به سمت بازارهایی همچون طلا حرکت کنند.