نقدینه - براساس پیوست بخشنامه تهیه بودجه سال ۱۴۰۴، مقرر شده است سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافهکار کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۴ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافهکار در سال ۱۴۰۳پیشبینی شود.
نقدینه - براساس پیوست بخشنامه تهیه بودجه سال ۱۴۰۴، مقرر شده است سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافهکار کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۴ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافهکار در سال ۱۴۰۳پیشبینی شود.
به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، براساس پیوستهای بخشنامه تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال 1404 کل کشور که به دستگاههای اجرایی ارسال شده است، سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافهکار کارکنان در بودجه سال 1404 حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافهکار در سال 1403 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1403) پیشبینی شود.
تسنیم نوشت: همچنین مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) مطابق ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه هر دستگاه پیشبینی خواهد شد. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
علاوه بر این دو مورد، احکام دیگری در بخش اعتبارات هزینهای پیوست دوم لایحه بودجه ذکر شده است که شامل موارد زیر است:
د. اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان حداکثر معادل پیشبینی عملکرد سرانه اعتبار سال 1403 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1403) پیشبینی شود.
ه. اعتبار سرانه کمکهای رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان حداکثر معادل اعتبار سرانه سال 1403 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1403) و پاداش یک ماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان، در سقف اعتبارات پیشبینی شود.
و. تمامی شرکتهای دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و بیمههای دولتی، از جمله شرکتهایی که شمول قوانین و مقررات عمومی بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است نظیر شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آنها و سایر شرکتهایی که به نحوی دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظفند اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال 1404 مطابق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (2) و با رعایت بخشنامههای شورای حقوق و دستمزد و مقررات تعیینشده در بودجه سال پیشبینی نمایند. هرگونه افزایش مازاد بر آن توسط هیچ مرجع و شورایی قابل قبول نخواهد بود.
پرداخت و محاسبه حقوق صرفاً براساس سامانه سینا
ز. مبنای محاسبه هزینههای کارکنان برای بودجه پیشنهادی سال 1404، صرفاً بر اساس آمار نیروی انسانی و اطلاعات پرداختی مندرج در "سامانه یکپارچه نظام اداری ایران (سینا) " سازمان اداری و استخدامی کشور خواهد بود.
3. پیشبینی اعتبار برای اجرای تصویبنامهها، بخشنامهها، دستورالعملها، تغییر تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقهبندی مشاغل، افزایش مبنای حقوقی، هرگونه استخدام و بهکارگیری نیروی انسانی و مصوبات هیأت امنا، صرفاً با رعایت مفاد ماده (71) قانون احکام دائمی و بند (ح) ماده (28) قانون الحاق (2)، در صورت تأیید مکتوب سازمان مجاز است.
محدودیت سقف تعداد قرارداد کار معین سال 1403 برای سال 1404/ افزایش قراردادها براساس افزایش حقوق کارکنان دولت
4. در دستگاههای اجرایی، از جمله دستگاههای دارای قوانین خاص، پیشبینی سرانه اعتبار برای قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کار معین (مشخص) دارای شناسه از سازمان اداری و استخدامی، با رعایت قوانین و مقررات، حداکثر در سقف تعداد سال 1403 (مبتنی بر موافقتنامه متبادله سال 1403) و با لحاظ افزایش حقوق و مزایای کارکنان مندرج در جزء (الف) بند (2) فوقالذکر مجاز میباشد.
5. اعتبار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکتهای خدماتی طرف قرارداد با دستگاههای اجرایی، حداکثر در حد پیشبینی عملکرد سال 1403 (بر اساس موافقتنامه متبادله سال 1403) و با لحاظ مفاد جزء (الف) بند (2) فوقالذکر درخصوص نیروهای شرکتی پیشبینی گردد.
6. دستگاههای اجرایی موظفند ضمن ارائه آمار بازنشستگان سال 1404، اعتبارات مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان واحدهای ستادی و واحدهای تابعه را در سقف اعتبارات اعلامی سازمان پیشبینی نمایند.