به گزارش پایگاه خبری نقدینه و به نقل از ایسنا، علی استادهاشمی در نشست خبری بیمه مرکزی با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقهای اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسید که باعث شد جایگاه جهانی کشور با هفت پله صعود و رشد از رتبه ۶۶ به ۵۹ برسد و همچنین جایگاه منطقه ایران در رتبه ۴ منطقه باقی بماند.
او با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور به ۲۷۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسید که رشد ۵۹ درصدی را در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبل و ثبت رتبه پنجم منطقهای و ۴۶ جهانی کشور در شاخص حق بیمه تولیدی را نشان میدهد.
رئیس بیمه مرکزی در ادامه به تسری بیمه شخص ثالث در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره و خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی هم در حوزههای درون شهری و برون شهری با استقبال بسیار مطلوبی روبرو شد.
استادهاشمی افزود: از دیگر اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمهنامه رخ داده، صدور بیمهنامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سالهای گذشته گزارشهای بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ میداد، خوش بختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمهنامه مربوط نیز صادر میشود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبرو نمیشویم.
او در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفیسازی صنعت بیمه کشور است اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخههای الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمهنامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفیسازی بازار و صنعت بیمه کشور است.
رئیس بیمه مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوهبر موارد گفته شده در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید بیمهای، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول جدید، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول، در سال گذشته ۲۱ محصول جدید و در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ محصول جدید بیمهای از سوی بیمه مرکزی ارائه شده است.
استادهاشمی در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمهای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکتهای بیمهای قرار میگیرند و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکتهای بیمهای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی میکند و در صورت عدم بهرهبرداری مناسب و کارایی نامطلوب شرکتها، شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار میگیرد.