2
آخرین خبرها
يکشنبه 21 مرداد 1403


نقدینه -ابوالفضل آقادادی گفت: در حوزه بازاریابی حضور در نمایشگاه یکی از ابزارهای دیده شدن و برندسازی است، شرکت باید در دید باشد و در این نمایشگاه فرصت فراهم می شود تا همکاران، رسانه ها و مشتریان را بدون واسطه دید و در مسیر توسعه بازار جلسات شفاف و کوتاه برگزار کرد.


 به گزارش پایگاه خبری نقدینه از فرکانس بیمه، ابوالفضل آقادادی، مدیر عامل شرکت بیمه کوثر در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران در گفتگو با خبرنگار فرکانس بیمه عنوان کرد: در حوزه بازاریابی حضور در نمایشگاه یکی از ابزارهای دیده شدن و برندسازی است، شرکت باید در دید باشد و در این نمایشگاه فرصت فراهم می شود تا همکاران، رسانه ها و مشتریان را بدون واسطه دید و در مسیر توسعه بازار جلسات شفاف و کوتاه برگزار کرد.

وی افزود: در برخی موارد شاید احساس شود که این نوع دیده شدن هزینه دارد، اما به طور حتم حضور در نمایشگاه تاثیر‌گذاری بیشتری نسبت به سایر موارد تبلیغاتی در پی دارد؛ زیرا یک رویکرد یکطرفه نیست و به واسطه حضور در نمایشگاه صدای افراد مختلف را می شنویم و با افراد مختلف وارد تعامل می شویم.

مدیر عامل شرکت بیمه کوثر اظهار کرد: حضور شرکت های بیمه نه تنها در نمایشگاه های مخصوص این صنعت بلکه در سایر نمایشگاه ها نیز مفید است.

آقادادی گفت: چندی پیش مجمع بیمه کوثر با حضور سهامداران برگزار شد و در همین راستا باید گفت که میزان سود سال گذشته این شرکت به دو هزار میلیارد تومان رسید. این ارقام بسیار بزرگ هستند و در شرایطی این موضوع را مطرح می‌کنیم که مشکلات حوزه سرمایه گذاری بسیار شدید شده و به سود رسیدن در این چنین بازاری بسیار سخت است. از سوی دیگر این میزان سوددهی در شرایطی حاصل شده که همه درگیر مشکل ریسک نقدینگی و نقد شوندگی هستند.

وی در خصوص ورود شرکت بیمه کوثر به حوزه سرمایه‌گذاری اظهار کرد: روال مرسوم سوددهی به این صورت است که باید میزان مشخصی حق بیمه سرمایه گذاری شود و سپس این فرآیند به سود برسد و از محل سود نیز خسارت ها پرداخت شود. در چنین شرایطی عملا ورود شرکت های بیمه به حوزه های سرمایه گذاری کاهش می یابد.

آقادادی گفت: به صورت عموم در عملیات بیمه گری حق بیمه و خسارت همدیگه را تهاتر می کنند و فرصت سرمایه گذاری برای شرکت ها فراهم نمی شود. اما خوشبختانه در چنین شرایطی شرکت بیمه کوثر در فصل بهار سیصد میلیارد تومان سوددهی داشت.

مدیر عامل شرکت بیمه کوثر اظهار کرد: علی رغم اینکه امسال نسبت به بهار گذشته سود کمتری کسب کردیم اما بازهم در صنعت به وضعیت سوددهی مناسبی رسیدیم. در همین راستا به مبحث سرمایه‌گذاری توجه بیشتری نشان خواهیم داد زیرا صحبت از رضایت مشتریان بدون اینکه شرکت به سوددهی برسد، تنها یک شعار است. میزان حصول سود در زمینه افزایش ارائه خدمات به مشتریان تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دو هزار میلیارد تومان سود رسیدیم که از این میزان هزار و سیصد میلیارد تومان آن میان سهامداران تقسیم شد.، گفت: مهم ترین مسئله ای که در این چند سال اخیر به آن رسیده ایم، رشد افزایش سرمایه از نظر درصدی است. بیمه کوثر در همین خصوص از ششصد و پنجاه میلیارد تومان سرمایه به سه هزار و سیصد پنجاه میلیارد تومان رسیده است. این روند در شرایطی به دست آمده که با ابلاغ بیمه مرکزی مبلغی که برای شرکت های جنرال دیده شده نزدیک به هزار و چهارصد میلیارد تومان است.

آقادادی تصریح کرد: این موضوع بسیار بدیهی است که هر چه میزان سرمایه بیشتر باشد، ظرفیت نگهداری ریسک یک مجموعه بیشتر می شود و در انتهای این چرخه می توان پرتفوی سودده را بیشتر نگه داشت.

<###dynamic-0###>

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری نقدینه است.