ابراهیم کاردگر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نقدینه با اشاره به نبود نظارت مطلوب بر شبکه فروش و توزیع اعلام کرد: چندی پیش بیمه مرکزی آماری را مبنی بر میزان پرونده های ساختگی و درصد خسارت پرداخت شده به آنها منتشر کرد که حجم و رقم آن بسیار قابل تامل و تاثر بود.
وی ادامه داد: در آمار منتشر شده، خسارت های پرداخت شده به پرونده های جعلی معادل 10 درصد برآورد شده است.
کاردگر، منافذ صنعت بیمه را در شبکه فروش و مراکز مرتبط دانست و تاکید کرد: سودجویان از صنعت بیمه با اشخاصی در شبکه فروش یا مراکز مرتبطی همچون اورژانس، پزشکی قانونی و ..... ارتباط دارند و می توانند به خوبی از این موقعیت ها برای ساخت پرونده های جعلی سوء استفاده کنند.
وی یادآور شد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت مطلوب و کارآمد بر عملکرد شبکه فروش و توزیع، نمی توان این اشخاص و گروه ها را شناسایی کرد. به همین منظور است که نمی توان با این باندها برخورد قضایی مناسبی داشت.
مدیر عامل بیمه آسیا اعلام کرد: بیمه های مرتبط با اتومبیل (شخص ثالث و بدنه) بیشترین آمار را از نظر تعداد در پرونده های جعلی به خود اختصاص داده اند.