پیام ناهمخوانی قیمت دلار و درهم

ساز ناکوک اونس طلا

پیام ناهمخوانی قیمت دلار و درهم

نقدینه - ناهمخوانی قیمت درهم و دلار نشان میدهد بازارساز زمام دلار تهران را در دست گرفته و به راحتی اجازه حرکت به آن نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، بازارها در حالی به پیشواز نیمه آذر می روند که مجموعه ای از اتفاقات در حوزه سیاسی و اقتصادی ذهن معامله گران را درگیر کرده است.

بازارساز نیز در سمت رسمی تلاش دارد علائم و نشانه هایی که ارسال می کند متمرکز بر کاهش شکاف و نوسان باشد.

یورو توافقی می تازد

یوروی توافقی همچنان می تازد تا اختلاف خود را با یورو در بازار آزاد کاهش دهد. قیمت یورو در معاملات دیروز سه درصد دیگر افزایش پیدا کرد و رشد ۶ درصدی را در دو روز متوالی ثبت کرد

IMG_20221206_062019_180

درهم رکورد می زند و پیشتاز است

قیمت دلار و سکه روند صعودی گرفته اند در حالیکه دلار با مقاومت خود فاصله دارد درهم رکورد زده و پیشتازی می کند ناهمخوانی قیمت درهم و دلار  نشان میدهد بازارساز زمام دلار تهران را در دست گرفته و به راحتی اجازه حرکت به آن نخواهد داد.

دماسنج بازار ارز به برجام حساس شد

روز گذشته بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست جی استریت اعلام کرد که رویکرد واحد آمریکا و اروپا فشار را بر ایران افزایش داده است. هنگام پیروزی بایدن  برخی نوید بازگشت به برجام را می‌دادند برخی از کارشناسان مسائل سیاسی خطرات دولت بایدن را گوشزد می کردند که در صورتی که توافق صورت نگیرد دولت بایدن می تواند اجماع علیه ایران را تقویت کند، اختلاف و شکاف اروپا و آمریکا در زمان ترامپ از فشار تحریم و اقدامات ضد ایرانی کم می کرد ولی دولت بایدن شکاف گذشته را پر کرده و با فاصله از میز مذاکرات فشارها بر ایران را تشدید کرده است، دماسنج بازار ارز هم که در گذشته بارها نشان داده که بر سیاست خارجی در خصوص برجام و تحریم ها حساس است با سقف شکنی، حساسیت خود به اخبار برجامی و فشارهای سیاسی را نشان داده است.

ساز ناکوک اونس طلا

  اونس طلا که صبح روز قبل در واکنش به خبر کاهش محدودیت های کرونایی چین تا محدوده ۱۸۱۰ دلار رشد کرده بود در ادامه در واکنش به خبر انتشار مقدار شاخص پی ام آی نزولی شد و تا محدوده هزار و ۷۶۰ دلار کاهش پیدا کرد مقدار پی ام آی نیز مانند گزارش اشتغال بهتر از انتظارات بوده و همین مسئله موجب تشدید انتظارات افزایشی برای اقدامات فدرال رزرو شده است.

قیمت سکه و طلا در روز قبل افزایش پیدا کرد ولی با حرکت خلاف جهت میان دلار و اونس انتظارات افزایشی در بازار تعدیل شود، زیرا حباب بازار طلا در محدوده پر ریسک است و کاهش ارزش اونس به آن فشار می آورد.

سیگنال منفی افزایش مصرف گاز به بازار سرمایه

بازار سرمایه مطابق با پیش بینی در روز قبل منفی شد و با افزایش عرضه روبه رو شد. گروه خودرویی روز قبل با افزایش عرضه مواجه شدند و و در سراشیبی اصلاح قرار گرفت.

سهام گروه بانکی،علی الخصوص بانک صادرات روز قبل منفی بالایی را تجربه کردند روز یکشنبه در خبری اعلام شد که بانک صادرات سهام خود در گروه ایران‌خودرو را می فروشد ولی در روز دوشنبه اثر این خبر رفته بود و حتی خود سهام بانکی منفی شدند.

مصرف گاز با وجود کمبود رکورد زده و تحلیلگران معتقدند کمبود گاز منجر به تعلیق بخشی از کارخانه های گروه پالایشگاهی و فلزی خواهد شد که سود دهی شرکت ها را کاهش می دهد. این مسئله تاثیر منفی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

https://naghdineh.ir/page/91042/
لینک مطلب :
چاپ print version