سیگنال امیدوار کننده به بورس

در انتظار واکنش مثبت شاخص به محدوده حمایتی

سیگنال امیدوار کننده به بورس

نقدینه -  افت دیروز، شاخص کل بورس تهران را یک قدم دیگر به محدوده حمایتی نزدیک کرد. البته هنوز مشخص نیست شاخص با رسیدن به این محدوده حمایتی واکنش مثبت نشان دهد یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، وضعیت بورس تهران همچنان منفی است. شاخص کل دیروز نیم درصد افت کرد و شاخص هم وزن نیز وضعیتی مشابه داشت. اما تنها نکته امیدوارکننده درمورد بورس این است که شاخص کل به محدوده حمایتی نزدیک می شود.

در حال حاضر شاخص کل بورس به عدد یک میلیون و 367 هزار واحد رسیده و در محدوده یک میلیون 350 الی 360 هزار واحد، یک حمایت قوی وجود دارد که تحلیلگران تکنیکال امیدوارند شاخص به آن واکنش مثبت نشان دهد.

درصورتی که شاخص به این محدوده واکنش مثبت داشته باشد، می توان برای بورس آغاز یک دوره رشد محدود را متصور بود که البته این رشد با چیزی که برخی از سهامداران حقیقی تصور می کنند، متفاوت است. چراکه برخی از فعالان بورس تصور می کنند منظور از رشد، بازگشت شاخص کل به محدوده 2 میلیون واحد است اما شاخص برای رسیدن به این محدوده کار بسیار سختی دارد و فعلا هم محرک های لازم برای وقوع چنین رخداد مشاهده نشده اند.

 
 

 

 

ارزش معاملات بهبود یافت

با این حساب می توان به مثبت شدن شاخص ها طی چند روز آینده امیدوار بود که البته شاخص می تواند یک واکنش مثبت موقت به حمایت خود داشته باشد و دوباره ریزش را از سر بگیرد، یا اینکه واکنش مثبت نشان دهد و برای مدتی طولانی از جایی که در حال حاضر در آن قرار دارد، بالاتر برود.

دیروز ارزش معاملات خرد بورس تهران تهران نسبت به روز دوشنبه رشدی 10 درصدی داشت و تا سطح 2400 میلیارد تومان بالا رفت. این رخداد خوبی محسوب می شود اما تنها یک روز افزایش ارزش معاملات، به خودی خود ارزشی ندارد و این افزایش ارزش معاملات باید ادامه دار باشد.

 
 

در انتظار واکنش مثبت شاخص به محدوده حمایتی

ضمن اینکه زمانی که ارزش معاملات تا سطوح پایینی افت می کند، معمولا چند روز بعد از آن با یک رشد جزئی در ارزش معاملات مواجه هستیم که فعلا هم در چنین شرایطی قرار داریم.

دیروز همچنین حدود 160 میلیارد تومان پول حقیقی ها نیز از بازار خارج شده که این نیز سیگنالی برای ادامه دار بودن شرایط رکودی فعلی است.

با این شرایط چشم انداز فعلی بورس، واکنش شاخص کل به محدوده حمایتی است که احتمالا یک حرکت رو به بالا را در این محدوده شاهد خواهیم بود. اما اینکه حرکت رو به بالای بازار از همین امروز آغاز شود یا چند روز دیگر، فعلا مشخص نیست.


https://naghdineh.ir/page/88127/
لینک مطلب :
چاپ print version