علی اکبری زاده
اقدام خوب بیمه البرز در ایجاد حس مثبت در نمایندگان
نقدینه - شرکت بیمه البرز در اقدام تازه خود مستندی را با محوریت نمایندگان خود تولید و منتشر کرده که اقدامی در خور تحسین قلمداد می شود.
بی تردید بر کسی پوشیده نیست که بار اصلی صنعت بیمه بر دوش نمایندگان قرار دارد و حرکت کردن این صنعت نیز منوط به حرکت کردن این قشر تاثیرگذار صنعت است.
ایجاد انگیزه در نمایندگان و ترغیب آنان به فعالیت موثرتر قطعا هر شرکت بیمه ای را در رقابت با رقیبان قدرتمند خود به ویژه در عرصه رقابت شدید کنونی، موفق خواهد ساخت و در این بین، شرکت هایی گوی رقابت را خواهند ربود که راه های وفادارسازی و به حرکت درآوردن نمایندگان خود را زودتر یافته باشند.
چه بسا شرکت هایی بزرگ که به دلیل بی اعتنایی به نمایندگان به عنوان پیشانی فعالیت های شرکت، در عرصه رقابت با شرکت های کوچک تر، قافیه را باخته اند و نتوانسته اند آن گونه که باید، بازدهی مناسبی را از ویترین نمایندگی خود دریافت کنند.
ابتکار بیمه البرز در ساخت مستندی درباره نمایندگان که در کنار تجلیل از نمایندگان برتر صورت گرفته است نشان می دهد که این شرکت به اهمیت این هسته نقش آفرین، بیش از پیش پی برده و در جست و جوی راه های جدیدی است که هرچه بیشتر اعتماد آنها را جلب و روند تاثیرگذاری شان را سرعت ببخشد.
مستند « راز موفقیت من» علاوه بر آنکه نشان دهنده توجه مدیران عالی شرکت بیمه البرز به نمایندگان به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین بخش حوزه فروش شرکت است، حکایت از اهتمام شرکت برای به اشتراک گذاشتن ابتکارات و رموز موفقیت در فروش هرچه بیشتر محصولات تولیدی شرکت دارد.
این اقدام می تواند انگیزاننده ای قوی برای استفاده از قوه خلاقیت و به کارگیری ابتکارات بیشتری در عرضه و فروش بیمه نامه های شرکت باشد و در آینده اثرات مثبتی را برای کل صنعت به همراه داشته باشد.
امید است که اقدامات اینچنینی آن هم درباره گروه های نقش آفرین و تاثیرگذاری همچون نمایندگان بیمه، از سوی شرکت های دیگر هم در دستور کار قرار گیرد تا نفع نهایی ایجاد انگیزه در فروشندگان اصلی صنعت بیمه، به کل صنعت و تمامی ذینفعان آن برسد.