بداهه نوازی زیبای بانک 73 ساله

بداهه نوازی زیبای بانک 73 ساله

وقتی از سوی بانک صادرات ایران برایم پیامک دعوت آمد که قرار است از آلبوم "ش م س" با هنرمندی استاد کیخسرو پورناظری و آوازخوانی همایون شجریان در تالار وحدت تهران رونمایی شود، برایم خیلی خوشایند بود که یک سازمان پولی و مالی بزرگ، به عرصه هنر و آن هم هنر موسیقی والای ایرانی وارد شده و از ساخت آلبومی با هنرمندی دو تن از هنرمندان خوشنام این عرصه حمایت کرده است.

در سطح شهر تبلیغات بیلبوردی بانک صادرات ایران را با نام سپینو و یادآوری 73 ساله شدن این بانک خصوصی شده، مشاهده کرده بودم اما وقتی این حمایت را به چشم دیدم احساس کردم که هنوز هم می توان با استفاده از خلاقیت های مدیران جوان، هنر را خلاقانه مورد حمایت قرار داد و در کنار فعالیت های خشک مالی، با هنر روح جامعه را جلا داد.

البته این حضور هنری بانک صادرات ایران که من نامش را بداهه نوازی زیبای این بانک می نامم می توان مدیون حضور مدیری جوان در راس این بانک خصوصی دانست و به این نکته رسید که مدیران جوان خلاق تر، خوشفکر تر و با ایده های نوآورانه تر هستند و می توانند سازمان ها را با تبلیغاتی غیرمستقیم چند برابر تبلیغات مستقیم، در جامعه مطرح کنند.

حمایت از آلبوم ش م س که با اشعاری از مولانا و حافظ و با همراهی گروه تنبور شمس و روایتی از حفظ ریشه های موسیقایی شامل 9 قطعه یارکان، امروز، تکنوازی تنبور، آواز مست و خراب، مغانه، مردان خدا، ای ماه، افسانه تنبور و افسانه دل ساخته شده است به تعبیر همایون شجریان نشان دهنده نگاه هنری و دلی بانک صادرات ایران بوده و این بانک بی دریغ در تولید این اثر مشارکت کرده است.

در همین حال همایون شجریان وعده داد که با برنامه ریزی صورت گرفته، از سال آینده و با همراهی بانک صادرات، کنسرت های خود را در کشور شروع خواهد کرد که باز هم این همراهی می تواند نشانه ای خوب از حلول روح هنر و فرهنگ در نهادهای مالی بزرگ کشورمان باشد، موضوعی که می تواند به عنوان یک مسوولیت اجتماعی اثرگذار برای بانک 73 ساله، نقش زیادی در مرغوب تر ساختن برند این نهاد مالی باشد.

آنچه مشخص است و به گواه بسیاری از شرکت کنندگان در مراسم رونمایی از آلبوم ش م س، بانک صادرات با حمایت از این آلبوم موسیقی که حمایت از موسیقی اصیل و والای ایرانی محسوب می شود، خیلی بیش از ساخت تیزرهای تبلیغاتی و بیلبوردها و دیگر تبلیغات مستقیم، برای خود اعتبار جمع آوری کرد و نشان داد که تغییر نگاه آن هم به سمت هنرهای والا چقدر می تواند بر محبوبیت یک نهاد یا سازمان آن هم سازمانی با نام بانک که صرفا با پول و اعتبار و سر و کار دارد، بیفزاید.

حضور چهره های سرشناسی چون معاونان رییس جمهوری و چهره های سینمایی و ورزشی مطرح کشورمان نیز تاکید و گواه دیگری بر این کار بزرگ بانک صادرات در حمایت از موسیقی اصیل و والای ایرانی با تمرکز بر تنبور بود.

امید که این حمایت ها به ویژه از هنرهای والا و اصیل تداوم داشته باشد و نهادها و سازمان های دیگر هم بخشی از مسوولیت های اجتماعی خود را در این عرصه به انجام برسانند تا در روزگاری که هنرهای والا و اصیل دیگر جایگاه پیشین خود را ندارد و موسیقی های توخالی و بدون بار معنایی، جایگاه ویژه ای یافته اند، این حمایت ها بتواند به تعمق بیشتر، اندیشه ورزی و تعقل در استفاده از هنر و هنروری در جامعه بینجامد.

البته نباید از برگزاری حرفه ای مراسم رونمایی از این آلبوم که کاملا منظم و برنامه ریزی شده انجام شد گذشت و باید از روابط عمومی بانک صادرات ایران بابت برپایی خوب این رویداد قدردانی کرد.

https://naghdineh.ir/page/111722/
لینک مطلب :
چاپ print version