معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران:
عمده بهره برداران اپلیکیشن “ایرانمن” نمایندگان شرکت هستند
نقدینه - سید میثم حسینیبر گفت: سعی داریم تمامی خدمات مورد نیاز بیمه گری را در یک ابزار با نام « ایران من » به مشتریان ارائه کنیم. عمده بهره برداران این اپلیکیشن نمایندگان بیمه هستند که بتوانند در کمترین زمان ممکن نیاز بیمه گذاران را پاسخ بدهند.
به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، سید میثم حسینیبر، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی ایران در گفتگو با خبرنگار فرکانس بیمه اظهار کرد:
شرکت بیمه ایران از ابتدای آبان ماه سال گذشته طرحی با نام تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرار داد. این طرح شامل ۶ گام است. گام ابتدایی این طرح مربوط به تامین زیرساخت است. لازمه هر اقدام فناورانه بستر زیرساختی است و شرکت بیمه ایران هم این مسئله را در دستور کار خود قرار داده، در این مبحث باید به سه بخش اشاره کرد. بخش اول مرکز داده است؛ در همین خصوص لازم است مرکز داده ای در تراز شرکت بیمه ایران ساخته شود. البته همچین مرکز داده ای ساخته شده تنها باید استاندارد سازی شود.
بخش دوم در خصوص بحث بستر ارتباطی و شبکه ای مجموعه است. شرکت بیمه ایران اولین شرکت بیمهگر در کشور و یک مجموعه بزرگ با سابقه ۸۸ ساله است. این شرکت ۱۴ هزار نمایندگی، بیش از دویست شعبه و ۳۱ اداره کل استانی دارد. ارتباط بین ستاد بیمه ایران با این نقاط بسیار مهم است و ما به دنبال بهینه سازی شبکه هستیم.
معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران در بخش سوم به افزایش حملات سایبری اشاره کرد و افزود: در این زمینه اقدامات امنیتی مبتنی بر دستورالعمل های مجموعه های بالادستی مانند، مرکز افتا و سازمان پدافند غیرعامل در حال انجام است.
وی اظهار کرد: درست است که شرکت بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه گر شناخته میشود اما در این زمان فضا رقابتی است و به همین دلیل این مجموعه در گام دوم به موضوع بازاریابی دیجیتال و سئو پرداخته است. بحث تحول دیجیتال به این معناست که مشتری بداند اتفاقات جدیدی مبتنی بر دولت الکترونیک به آنها ارائه می شود. لذا تعامل بهتر با مشتریان، بازاریابی هوشمند مبتنی بر نت ورک مارکتینگ در گام دوم دیده شده است.
حسینی تصریح کرد: دستگاه های دولتی و سازمان ها مکلف هستند بودجه ریزی را انجام دهند، این فرآیند آغاز شده است به شاخص های مهمی هم رسیده ایم، اتفاقات خوبی در حوزه بودجه ریزی عملیاتی رخ داده است.
وی همچنین در خصوص روند ساخت مرکز آموزش مجموعه بیمه ایران گفت: در این زمینه از ستاد سازمان به استان ها تفحیض اختیار شده است. در سال جاری ۱۱ مرکز آموزشی استانی افتتاح شده و در این خصوص آموزش های لازم نیز به نمایندگان بیمه و همکاران فعال در بخش خصوصی داده شده و در مرحله بعدی نیز به دنبال این هستیم این آموزش به بیمه گذاران هم داده شود.
معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران تصریح کرد: سعی داریم تمامی خدمات مورد نیاز بیمه گری را در یک ابزار با نام « ایران من » به مشتریان ارائه کنیم. عمده بهره برداران این اپلیکیشن نمایندگان بیمه هستند که بتوانند در کمترین زمان ممکن نیاز بیمه گذاران را پاسخ بدهند.
وی اظهار کرد: این اپلیکیشن در این زمان نقایصی دارد اما در حال کار بر روی آن هستیم. به طور حتم در صورتی که این برنامه راه اندازی شود دیگر نیاز نیست برای هر مورد بیمه گری به سامانه های مختلف مراجعه شود و در یک بستر یک پارچه به همه سوالات مشتریان پاسخ داده می شود