مراقب واریز مبالغ مشکوک به حساب‌های بانکی باشید

مراقب واریز مبالغ مشکوک به حساب‌های بانکی باشید

نقدینه- معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هنگام واریز مبالغ از سوی افراد و منابع ناشناس حساب خود را ببندید و در اسرع وقت به صورت کتبی به بانک عامل گزارش کنید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سرهنگ رامین پاشایی گفت: در تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا و با بررسی اسناد، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق جعلی و با دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی هموطنان و حساب‌های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پیگرد جرایم، وجوه سرقتی را به سایر حساب‌های افراد انتقال می‌دهند و در زمان‌های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه به هموطنان هشدار داد: ضمن فعال سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب‌های مالی خود، به محض اطلاع از واریز هرگونه مبالغ مشکوک به حساب‌های مالی بلافاصله با تغییر رمز دوم کارت‌های بانکی موضوع را به صورت رسمی به مراجع قضایی و بانک‌های عامل اطلاع دهند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه با اجرای کامل طرح استفاده از رمز یکبار مصرف در کشور شاهد کاهش اینگونه جرایم خواهیم بود، به هموطنان توصیه کرد: با توجه به مهلت تعیین شده در بانک‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.


https://naghdineh.ir/page/50220/
لینک مطلب :
چاپ print version