جلوگیری از بیمه شدن کالاهای قاچاق با آماده سازی سامانه باربری

جلوگیری از بیمه شدن کالاهای قاچاق با آماده سازی سامانه باربری

نقدینه- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: سامانه باربری کالاهای وارداتی و صادراتی در حال تنظیم است و قبل از پایان سال آماده می‌شود و با این کار دیگر اصلا کالاهای قاچاق بیمه نمی‌شود و بنابراین به صورت خود به خود امکان ورود و صدور کالای قاچاق وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، غلامرضا سلیمانی امروز در دهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بیمه به عنوان یکی از ارکان نهاد مالی بانک و بورس می‌تواند اثر مثبتی در فضای کسب و کار کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمه یعنی مدیریت ریسک و ریسک در همه فضای کسب و کار وجود دارد، افزود: به همین دلیل اگر خوب مدیریت ریسک را انجام دهیم به معنای آن است که کار بیمه گری را انجام داده‌ایم به همین دلیل مصوبه‌ای برای تشکیل مرکز ملی ریسک داشته‌ایم که هیات موسس آن آماده شده که کار خوبی برای کشور خواهد بود ضمن اینکه این مرکز کاملا خصوصی است.

سلیمانی بیان داشت: از 32 شرکت بیمه‌ای کشور فقط یک شرکت دولتی است و بقیه خصوصی است و بیمه در رابطه با خصوصی سازی کار مهمی انجام داده ضمن اینکه تعرفه‌ها را برداشته ایم.

وی اظهار داشت: بنابراین اظهار ساختار و برداشتن تعرفه‌ها به نوعی به خصوصی سازی صنعت بیمه کمک می‌کند.

سلیمانی اظهار داشت: یکی از بزرگترین ویژگی بیمه جمع آوری پول های خرد مردم است که از این پول های خرد می‌توانند کارهای بزرگی در بخش های سرمایه‌گذاری انجام دهند و سرمایه گذاری ما در بازار سهام است.

رئیس بیمه مرکزی گفت: ما در ایران حدود 60 هزار میلیارد تومان پول مردم را از طریق بیمه شدگان جمع کرده‌ایم ولی در ازای آن حدود 500 میلیارد دلار تعهد داریم و این یک مقدار غیر طبیعی است زیرا یک نسبت باید بین حق بیمه دریافتی و تعهد باید وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: بعد از خروج ترامپ از برجام شرکت های بیمه‌ای خارجی با ما قراردادهای خود را لغو کردند و ما مجبور شدیم همه این تعهدات را قبول کنیم.

وی با اشاره به تعبیه صندوق بیمه خسارت حوادث طبیعی بیان داشت: این موضوع را مجلس تصویب کرده است.

سلیمانی اظهار داشت: حدود 35 نوع محصول بیمه ای در کشور وجود دارد که معمولا مردم بیمه شخص ثالث و درمانی را بیشتر می‌شناسند بلکه مردم باید به بیمه‌های مختلف در بخش صنعت و بازرگانی باید آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ما با گمرک در بخش بیمه‌ای سامانه باربری را آماده کرده‌ایم گفت: همچنین سامانه باربری کالاهای وارداتی و صادراتی در حال تنظیم است و قبل از پایان سال آماده می‌شود و با این کار دیگر اصلا کالاهای قاچاق بیمه نمی‌شود و بنابراین به صورت خود به خود امکان ورود و صدور کالای قاچاق وجود ندارد.

سلیمانی بیان داشت: الان ما در بخش بیمه‌ای موسسات تضمینی درست کرده‌ایم که ضمانت‌نامه‌ای بیمه‌ای بر این اساس کارکرد ضمانت نامه بانکی را دارد.

به گزارش فارس، وی با اشاره به بیمه زندگی گفت: در کشورهای پیشرفته 60 درصد پرتفوی شرکت های بیمه ای را تشکیل می‌دهد اما در ایران سهم آن 14 درصد است

https://naghdineh.ir/page/50202/
لینک مطلب :
چاپ print version