الزام بانک‌های دولتی و اصل ۴۴ به بخشودگی سود تسهیلات مشتریان

الزام بانک‌های دولتی و اصل ۴۴ به بخشودگی سود تسهیلات مشتریان

نقدینه- بانک مرکزی برای بخشودگی سود تسهیلات ۱۰۰میلیون تومان و کمتر از آن شرایطی را ابلاغ کرد که اکنون شامل بانک‌های دولتی و اصل ۴۴می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، بانک مرکزی بخشنامه‌ای را در زمینه اجرای بند «ل» تبصره ماده ١۶قانون بودجه سال جاری به بانک‌ها و موسسه های اعتباری ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، مشمولین بخشودگی سود تسهیلات با مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و کمتر از آن (اصل تسهیلات) می‌توانند از زمان تصویب قانون بودجه ۹۸فقط تا سقف ۱۰۰میلیون تومان از بخشودگی سود تسهیلات استفاده کنند و مازاد بر آن سقف قابل بخشش نیست.

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گزارش داده است که این بخشودگی سود در حال حاضر شامل مشتریان همه بانک‌ها نمی‌شود و همچنین مشتریان باید از دو شرط کلی برای استفاده از این بخشودگی برخوردار باشند.

شهرزاد دانشمندی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در این باره اظهار داشت: در رابطه با بند "ل" تبصره ۱۶قانون بودجه امسال، تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال به شرطی مشمول بخشودگی سود می‌شوند که اصل تسهیلات زیر یک میلیارد ریال باشد.

وی افزود: همچنین سود و اصل تسهیلات باید کمتر از یک میلیارد ریال باشد و افرادی که این دو شرط را دارند در صورتی که اصل تسهیلات را به بانک عامل پرداخت کنند سود و جرایمشان بخشیده می‌شود.

دانشمندی تاکید کرد: این بخشودگی در همه بانک‌ها اجرایی نمی‌شود و بانک‌های دولتی و بانک‌های مشمول اصل ۴۴قانون اساسی ملزم به اجرای این بخشنامه شده اند.

بخشنامه بخشودگی سود تسهیلات زیر ۱۰۰میلیون تومان به بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، رفاه کارگران، پست بانک و توسعه تعاون ابلاغ شده است.

 

https://naghdineh.ir/page/47643/
لینک مطلب :
چاپ print version