تجلی رسالت اجتماعی بانک ملی در آیینه مهر

تجلی رسالت اجتماعی بانک ملی در آیینه مهر

نقدینه- کمبود فضای آموزشی همواره یکی از مهم ترین مشکلات مناطق محروم در کشور بوده و تامین منابع حل این مشکل نیز بر عهده نهادهای متفاوتی است. بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود سالهاست که در مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته اقدام به ساخت مدارس و ارایه خدمات رفاهی و آموزشی می کند و در مهرماه امسال هم صدها نفر از آینده سازان کشور، سال تحصیلی خود را در این مدارس آغاز کرده اند.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه، این بانک همواره نگاه ویژه ای به مدرسه سازی به عنوان زیربنای پیشرفت کشور داشته و بر همین اساس بخش مهمی از منابع قرض الحسنه مردمی را به این حوزه ها تخصیص می دهد.

بانک ملی ایران با تامین منابع و صرف هزینه ای به مبلغ بیش از 205 میلیارد ریال از سال 1388 تا 1397 به ساخت، احداث، بازسازی، تکمیل مدارس و مجتمع های آموزشی، هوشمند سازی مدارس، خرید میز و نیمکت و وسایل کمک آموزشی بیش از 101 باب مدرسه در سطح کشور اقدام کرده است.

در همین راستا نیز وزیر آموزش و پرورش، بانک ملی ایران را از شاخص ترین بنگاه های اقتصادی کشور در کمک به توسعه مدرسه سازی برای مناطق محروم کشور برآورد کرد.

همچنین بانک ملی ایران در زلزله کرمانشاه نیز علاوه بر امداد رسانی به آسیب دیدگان، تلاش کرد تا همچنان هموطنانمان را با انجام اقداماتی در راستای عمران آبادانی مناطق آسیب دیده مورد حمایت قرار دهد.

بر همین اساس مدرسه سازی بانک در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز در کنار سایر اقدامات حمایتی آغاز شد و وزارت آموزش و پرورش به جهت عملکرد بانک مطلوب بانک ملی ایران در احداث مدرسه در کرمانشاه و سر پل ذهاب و ثلاث باباجانی از بانک تقدیر کرد.

بانک ملی ایران اخیرا نیز با مشارکت در ساخت دو باب مدرسه در استان خراسان جنوبی، برگ زرین دیگری را در دفتر مسئولیت های اجتماعی خود ثبت کرد تا رویای شیرین سوادآموزی برای کودکان مناطق محروم کشور بار دیگر رنگ واقعیت به خود گیرد.

با آغاز سال تحصیلی جدید دبستان میل گز نهبندان با مشارکت بانک ملی ایران و با حضور حمید دهباشی رئیس اداره امور شعب بانک در استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان ادارات امور شهرستان به بهره برداری رسید که هزینه ساخت و تکمیل این مدرسه نیز هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 240 میلیون ریال است.

همچنین مدرسه شش کلاسه استثنائی مهر شهر بیرجند نیز که ساخت آن با مشارکت بانک ملی ایران و با هزینه ای بالغ بر 13 میلیارد و 500 میلیون ریال به اتمام رسید، با حضور محمود خادمیان رییس صندوق پس انداز ملی ایران، قدمی معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور، رئیس اداره امور شعب بانک در استان خراسان جنوبی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

خادمیان در این مراسم احداث بناهای آموزشی را یکی از مهم ترین اقدامات بانک ملی ایران در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مشارکت در ساخت پنج باب مدرسه در خراسان جنوبی را می توان از جمله این اقدامات بانک دانست. بانک ملی ایران همچنین 101 مدرسه در نقاط مختلف کشور ساخته و در نظر دارد پنج باب خانه بهداشت و شش باب مدرسه در مناطق سیل زده کشور نیز احداث کند.

لازم به ذکر است با بهره برداری از مدرسه روستای میل گز نهبندان، جشن آغاز حذف مدارس خشت وگلی در استان نیز برگزار شد.

مشارکت در ساخت مرکز بهداشت، ساخت مدرسه شهدای بانک ملی ایران در بیرجند، مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، مشارکت در ساخت مدرسه شش کلاسه استثنائی مهر شهر بیرجند، خرید دو دستگاه آمبولانس و اهدا به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مشارکت در ساخت مدرسه شش کلاسه در شهرک بهارستان باغشهر اسلامیه فردوس و مشارکت در ساخت مدرسه شش کلاسه اسدیه از جمله اقدامات عام المنفعه بانک در استان خراسان جنوبی طی سالیان اخیر بوده است.

https://naghdineh.ir/page/47598/
لینک مطلب :
چاپ print version